Falafel s černou čočkou

Falafel s černou čočkou

Falafel s černou čočkou

Už jste někdy zkoušeli falafel? Je to skvělá alternativa masa pro vegany a vegetariány, protože cizrna ze které je falafel vyrobený poskytuje tělu spoustu energie a také je zdrojem důležitých živin. Cizrna dodá vašemu tělu výrazné množství bílkovin, které je stejné nebo větší než v mase a také vám dodá třikrát větší dávku železa než maso.
Je to bohatý zdroj sacharidů, vitamínu B2, B6, zinku a kyseliny listové která napomáhá ke správné funkci nervové soustavy a také snižuje riziko infarktu (neobsahuje cholesterol).

Cizrna je v kuchyni velmi nedoceněná, přitom je to téměř plnohodnotná potravina se správným poměrem živin, a proto jí lze jíst jako hlavní chod. 

Černá čočka (beluga) je taky skvělá a zdraví prospěšná potravina. Navíc má oproti jíným druhům čočky velkou výhodu v tom, že se nemusí předem namáčet. Vaří se v neosolené vodě cca 30 minut. A jestli vás luštěniny odrazují kvůli tomu že jejich konzumace je doprovázena nadýmáním, zkuste do hrnce při vaření přidat například sušenou majoránku nebo mátu, která má ještě lepší účinek.

Teď když víte jak moc zdravá cizrna je, tak šup do kuchyně a zkuste si uvařit falafel s černou čočkou podle mého receptu. Věřím, že vám zachutná stejně jako mně.

 

 

 

1 hodina, 4-5 osob

VEGETARIÁNSKÉ, VEGANSKÉ

 

INGREDIENCE

Falafel:
– 2 plechovky cizrny
– 1 menší cibule (na kostičky)
– 1 citrón
– 3-4 velké stroužky česneku
– 2 lžíce lahůdkového droždí
– Sůl, pepř a trochu chilli vloček
– Hrst petržele
– Sezamová semínka

Černá čočka:
– 500g černé čočky
– 1 svazek jarní cibulky
– Jablečný ocet
– Sůl

Jogurtový dip:
– Bílý jogurt (vegani použijí sójový)
– Hrst pažitky
– Pár kapek citrónu
– Sůl a pepř

 

POSTUP

Jako první si sceďte a propláchněte cizrnu, kterou si následně dejte do mixéru spolu s cibulí, česnekem, lahůdkovým droždím, petrželkou, šťávou z jedné půlky citrónu, 1 lžičkou soli a dle chuti pepře (kdo chce může přidat i trochu chilli vloček) a všechno umixujte do hladka.

Ze vzniklé hmoty tvarujte malé placičky, které vyskládejte na pečící papír, posypte sezamovými semínky a pečte v troubě na 200 °C cca 20 minut.

Černou čočku uvařte dle návodu. Když je hotová nechte jí trochu vychladnou a pak do ní nakrájejte jednu jarní cibulku a podle chuti dochuťte jablečným octem, citrónem, solí a pepřem.

Nakonec si můžete připravit jednoduchý dresing smícháním 5 lžic bílého jogurtu, hrsti nasekané pažitky, solí, pepřem a pár kapkami citrónové šťávy. Tímto dresingem můžete pokapat jak čočku tak falafel a jídlo můžete servírovat s čerstvou zeleninou, kterou máte rádi.