Lněné semínko

Lněné semínko

Lněné semínko

Len setý je jednoletá bylina, pěstovaná pro lněné vlákno a pro olejnatá semena.

 

Lněné semínko – fakta

1. Lněné semínko je složeno ze 42% tuků a 28% vlákniny, je vynikajícím zdrojem omega-3 mastné kyseliny, lignanů a vlákniny. Všechny tyto tři složky jsou důležité a společně přispívají k zachování zdraví.

2. Lněné semínko přispívá k normálnímu trávení, ke kontrole tělesné hmotnosti, k normální funkci střevního traktu, k normální funkci prsou, k normální funkci prostaty.

3. Zabraňuje tvoření zánětlivých látek.

4. Pomáhá udržovat pravidelný srdeční rytmus.

5. Snižuje riziko mozkových příhod.

6. Pomáhá udržovat pravidelný srdeční rytmus.

7. Obsahuje antioxidanty, které nám pomáhají zbavovat tělo škodlivin.

8. Obsahují velké množství proteinu – cca 20%.

9. Napomáhá snížení kyselosti v žaludku, zmírnění žaludečních potíží (pálení žáhy, nevolností, zánětů žaludku)

 

Jak lněné semínko konzumovat?

 

Při konzumaci dbejte na dodržování dostatečného pitného režimu. V opačném případě by u vás mohlo dojít místo k podpoře zažívání spíše k zácpě. Můžete jej bez obav konzumovat denně, maximálně však v množství dvou polévkových lžic.

Nejvýživnější je konzumace syrových lněných semínek. Dají se použít do pomazánek, kaší, pečiva, cukroví nebo salátů.

Lehkým opražením vynikne jejich chuť a aroma, musíme však počítat s rapidně nižší výživovou hodnotou.

Důležité je semínka před konzumací umlít nebo rozdrtit, aby vašemu tělu dala všechno prospěšné, co nabízí. Účinek se dostavuje pouze v syrovém stavu – bez tepelné úpravy.

Semena nemelte do zásoby, jelikož pak dochází k rychlému žluknutí.

 

 

Zdroj, Zdroj, Zdroj, Zdroj, Zdroj