Mandle

Mandle

Mandle

 

jsou jádra pecky plodu mandlovníku, který dorůstá do výšky až 7 metrů. Jedí se buď loupané, s hnědou slupkou nebo rozemleté. Dále se mandle dají sehnat solené, obalené cukrem, pražené, naložené v medu…

 

Zajímavá fakta

 

1.) Mají schopnost mírnit hladinu glukózy v krvi.

2.) Jsou bohaté na proteiny a živiny.

3.) Jsou skvělým zdrojem vápníku a minerálů, které se postarají o pevné zuby a kosti.

4.) Mandle působí proti překyselení organismu.

5.) Jsou zdrojem zdravých tuků.

6.) Zlepšují funkci nervového systému.

7.) Obsahují flavonidy, které v kombinaci s vitamínem E redukují pravděpodobnost vzniku cévních chorob.

8.) Obsahují antioxidanty, které pomáhají chránit naše buňky před volnými radikály.

9.) Obsahují také vysoké množství železa.

 

Jak mandle konzumovat?

 

Pokud mandle před podávání namočíte, předejdete pocitům těžkosti a nafouklého břicha a to díky tomu, že se z mandlí uvolní kyselina fytová, která přitěžuje správnému trávení.

Bohatě postačí, když si dáte hrst mandlí denně (cca 20-25 mandlí), což se uvádí jako doporučená denní dávka mandlí, kterou bychom měli sníst. To vám zaručí, že vaše tělo dostane všechny potřebné vitamíny, minerály a živiny, které se v mandlích ukrývají.

Mandle se dají konzumovat buď samotné, nebo si z nich můžete připravit skvělé dezerty, saláty, polévky, omáčky apod. Recept na výborný nepečený banánový koláč, kde v základu korpusu dominují právě mandle najdete zde